Robert Fulghum: Co jsem to proboha udělal?

Robert Fulghum se narodil v roce 1937, je to současně žijící americký spisovatel. Narodil se v Texasu a nyní žije se svou manželkou v Seattlu. První kniha mu vyšla, když mu bylo 51 let - ocitl se na vrcholu svého zralého věku a měl pocit, že už má právo čtenářům něco říkat. V životě poznal různá povolání: byl kovbojem, folkovým zpěvákem, obchodním agentem, barmanem, učitelem kreslení. Sám se cítí být lidovým filozofem.
Při čtení knihy jsem zjistila, že s odstupem roků je mi autor stále blízký jako přívětivý a senzitivní vypravěč. Příběhy jsou však víceméně cestopisným pozorováním, mají formu výpisků či deníku. V úvahách je to však stále ten můj známý Robert Fulghum, jako před lety... Je pro mne tím dobrým a přívětivým člověkem, který se umí rozhlížet kolem sebe, umí o viděném výborně psát, který má radost z obyčejných věcí kolem sebe. Připomíná mi našeho českého Františka Nepila (zemř. 1995) a jeho Dobrá jitra, jeho optimismus a úsměvný pohled na svět.

Žádné komentáře: